שערי דמעה חלק א

על התפילה – פרקי מבוא

כריכה קשה

425 עמודים

68.00

שיתוף

Description

על התפילה – פרקי מבוא

בסדרת השיעורים « שערי דמעה » קבצנו את שיעורי הרב אשכנזי ז »ל על התפילה . הרב אשכנזי ז »ל היה נוהג ללמד מדי שנה את נושא התפילה לכל מחזור חדש של תלמידים . תוך עיון במספר סוגיות במסכת ברכות ובנוסח שמונה עשרה בסידור עצמו . הוא היה רגיל להדגיש שלימוד נוסח התפילה הוא הלימוד הקשה ביותר , הרבה יותר מלימוד הגמרא ולימוד המקרא , ולכן צריך להקדיש ללימוד זמן ניכר , משום שהתפילה תופסת מקום מרכזי בחיי היהודי המסורתי ודרכה הוא מתחבר למי שאמר והיה העולם .

שם הספר « שערי דמעה » לקוח ממאמר שהרב אשכזני ז »ל כתב בעצמו בעברית רבנית אופיינית לחכמי צפון אפריקה , בשנת התשכ »ו . מאמר זה אשר נמצא בגנזך הרב , לא פורסם עד היום והוא פותח את הסדרה כולה.  השיעורים בכרך הראשון מהווים מבוא כללי לנושא התפילה , והם מבוססים על השיעורים שהרב אשכנזי נתן , במקומות שונים, במשך חמישים שנות הוראתו.

רוב רובם של השיעורים שבכרך זה הועברו בצרפתית ובמהלכם התייחס הרב לנושאים רבים ומגוונים , אגב אורחא, בעקבות שאלות של המשתתפים.  כדי להקל על הקורא , קיבצנו בשיעור אחד את דברי הרב ז »ל בנושא מסוים. גם אם נאמרו בשיעורים שונים ולאורך שנים רבות.  סיבה נוספת לשינוי הסדר הכרונולוגי היא  » שדברי תורה עניים במקומן ועשירים במקום אחר ». כלל זה נכון גם לגבי תורת הרב ז »ל . אילו הרב היה מזכיר בשיעור אחד נושא מסוים ברמז או בקצרה , זכינו לכך שבשיעור אחר או במחברותיו הוא הסביר את הנושא באופן רחב יותר. לכן החלטנו לקבץ את דבריו באותו נושא בשיעור מודפס אחד , גם אם הדברים נאמרו בהזדמנויות שונות. בשעותינו זאת , הקפדנו להשתמש בנוח האחרון של דברי הרב ז »ל , כמשנה אחרונה , ולשלב בתוכו , לפי הצורך , קטעים הלקוחים משיעורים אחרים , כדי להרחיב את היריעה.

כריכה קשה

425 עמודים

Avis

Il n’y a pas encore d’avis.

Seuls les clients connectés ayant acheté ce produit ont la possibilité de laisser un avis.

Vous avez changé de langue et des articles se trouvent dans le panier. Si vous conservez la langue Français, le panier sera vidé et vous devrez à nouveau y ajouter les articles.

Scroll to top
Aller au contenu principal